habibsite
   Nawigacja
Strona Główna
Linki
Kontakt
Galeria
Szukaj
   Przebudzenie Ziemi
Bohaterowie
NPC
Przygody
Miejsca
Drużyny/Organizacje
Legendy
Przedmioty
Zasady
Podsumowania
Dodatki

Artykuły
Forum drużynowe
   Dzikie Pola
Panowie Szlachta
Kampania
   Stara Kampania PZ
Dawni Bohaterowie
Dawni NPC
Dawne Przygody
Dawne Przedmioty
   Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych użytkowników: 5
Nieaktywowany Użytkownik: 0
Najnowszy Użytkownik: Sethariel
Architektura w Przebudzeniu Ziemi opowiedziana pokrótce
Wpis na 29. Karnawał Blogowy prowadzony przez Tweeta: Architektura.

Architektura w Przebudzeniu Ziemi opowiedziana pokrótce

Pamiętam jak swego czasu pożyczyłem od mojego brata, architekta z zawodu, książkę o architekturze. Była ona przekrojem przez architekturę na przestrzeni wieków. Znajdowały się w niej zdjęcia, rysunki, szkice i mapy. Dawno temu, gdy jeszcze prowadziłem Wiedźmina: Grę Wyobraźni, dość dobrze się z ów pozycją zaprzyjaźniłem. Pamiętam jak kalkowałem renesansowe rzeźby i zdobienia architektoniczne, aby później pokazać je graczom podczas eksploracji starożytnych ruin zapomnianego miasta elfów.

Podczas prowadzenia Earthdawna, architektura też posiada u mnie pewne znaczenie, chociaż nie jest to element wysuwający się na pierwszy plan. Jest tłem, i jako tło ma swoje miejsce w opowieści. Same podręczniki do 1ed traktujące o mieszkańcach Barsawii (i późniejszych edycjach) miały rozdziały traktujące o architekturze danej rasy. Ba, nawet osobne "podrasy" posiadały swoje różne style architektoniczne.

Dobrze tutaj pasuje porównanie t'skrangów na tle innych ras, które swoje opływowe wieże i kopuły budowały pod wodą, zdobiąc je w swój wymyślny i pstrokaty sposób. Najciekawiej w tym wszystkim prezentuje się Szesnaście Wież miasta Dziewięciu Diamentów. Zresztą mam wrażenie, że t'skrangi mają najbardziej różnorodną architekturę w świecie Przebudzenia. Wystarczy dodać jeszcze Pływające Miasto Domu V'strimon oraz Syrtis. Pierwsze zbudowane na unoszących się na powierzchni Jeziora Ban trzcinach, drugie wykute w skarpie.Jednakże każde z nich ma swoje podobieństwa objawiające się w zdobieniach i tzw. małej architekturze.

Krasnoludy za to lubią proste, ale jednocześnie monumentalne formy. Spójrzmy chociażby na Wrota Throalu. Wielkie, oparte na bazaltowych kolumnach wrota, muszą robić imponujące wrażenie. W Królestwie Throalu lubią kolory. Wyobraźcie sobie, że idziecie długim na wiele kilometrów korytarzem, w którym pełno jest drzwi i okien do podziemnych mieszkań, i każde z tych mieszkań posiada inną, kolorową mozaikę na froncie opowiadającą jakąś historię.

Inna sprawa ma się z Wielkim Targiem, miastem pełnym naleciałości architektonicznych z każdego zakątka Barsawii. Mieszkają tam przedstawiciele wszystkich ras i każdy dołożył tam cegiełkę do wyglądu miasta. Począwszy od namiotów, i płacht rozpostartych między ścianami budynków, poprzez domy z drewna, na palach (do których często wchodzi się po drabinie), a skończywszy na domach bogatych kupców, jest to miasto na wskroś przesiąknięte wielokulturowością. Ciężko więc w nim znaleźć jedno miejsce, które należałoby tylko do jednego stylu architektonicznego.

Na sesjach staram się, choć (muszę przyznać) coraz rzadziej, grafikami czy rysunkami własnego autorstwa lub ściągniętymi z sieci. Nie ważne czy to mapa, czy grafika jakiegoś budynku. Co jakiś czas siadam przed komputerem i przeszukuję zasoby Internetu, aby znaleźć jakieś magiczne zdjęcie lub grafikę, aby później wykorzystać ją na sesji. Mam takich grafik pełne foldery, a do tej pory nie wiem czy wykorzystałem z tego chociaż 1 procent. Ale cóż... pewnie kiedyś się przyda.

Nie będę rozpisywał się bardziej, bo ani podręczników nie mam przy sobie, ani nie chcę bardziej nakłamać. ;-] Jednakże zawsze opisując jakieś miejsce zwracam uwagę na architekturę, i jest ona ważna dla mnie jako Mistrza Gry. Z drugiej strony, nie narzucam graczom zbędnych opisów, gdy nie chcą ich słuchać.

To by było na tyle.

Pozostałe wpisy na Karnawał Blogowy znajdują się tutaj.

Pozdrawiam
Habib




   Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
   Ostatnie Artykuły
48. Tarcza Harronda
47. Niedościgniony W...
Sesja 15.05.2018
46. Twierdza Shiranum
Sesja 20.04.2018
   Odnośniki
Earthdawn Ajfla
Earthdawn Blog
Earthdawn Owcy
Earthdawn.com.pl
Kosmit Paczy
Wichry Vivane
   Licznik 19012010
free counters
Liczniki na stonę

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie