habibsite
   Nawigacja
Strona Główna
Linki
Kontakt
Galeria
Szukaj
   Przebudzenie Ziemi
Artykuły
Bohaterowie
NPC
Przygody
Miejsca
Drużyny/Organizacje
Legendy
Przedmioty
Zasady
Podsumowania
Dodatki

   Dzikie Pola
Panowie Szlachta
Kampania
   Stara Kampania PZ
Dawni Bohaterowie
Dawni NPC
Dawne Przygody
Dawne Przedmioty
   Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych użytkowników: 5
Nieaktywowany Użytkownik: 0
Najnowszy Użytkownik: Sethariel
Gospodarka Barsawii

URUPA

Miasto to jest ciekawym miejscem, z racji położenia nad Morzem Aras. Źródła nie podają ilości mieszkańców, ale ja bym dał jakieś 40-50 tysięcy, biorąc pod uwagę fakt, że miasto ma ograniczoną powierzchnię przez klify oraz, że założone zostało przez mieszkańców siedmiu pobliskich kaerów i cytadel. Źródła podają: „znacznie mniejsze od wielkich barsawiańskich ośrodków, takich jak Travar, Iopos czy Wielki Targ – jest najszybciej rozwijającą się metropolią prowincji”. Urupa posiada wojsko liczące ponad 2000 żołnierzy, więc jeśli miałaby być mniejszym ośrodkiem, to by to było miasto bardziej wojskowe, nie kupieckie.

Urupa leży w strategicznym miejscu i aż dziw bierze, że nie było tu przed Pogromem znaczniejszego portu. Poprzez Wiję i Wężową, wiele towarów z całej Barsawii spływa do Urupy, równocześnie odbywa się handel w drugą stronę, gdzie towary z zamorskich krain trafiają do wszystkich znamienitych ośrodków w Barsawii. Handel wymusił na ów środkach wybudowanie swoich ambasad, tak więc mamy tutaj reprezentantów Throalu, Travaru, Thery, Iopos, Dworu Elfów czy aropagoi t’skrangów.

Przez Urupę przebiega też Stary Therański Trakt prowadzący z Parlainth, a znikający jakieś czterdzieści kilometrów na wchód od miasta.

Źródła milczą na temat tego, co Urupa ma konkretnie do zaoferowania i tego co przywozi Lud zza Morza oraz kupcy wypływający na niebempieczne morskie wody. Wniosek nasuwa się prosty, Barsawia nie może (nie chce?) żyć tak, jak dotychczas i potrzebuje innych dóbr, które może zdobyć handlując. Fakt, ma swoje przyprawy, ale czy nie warto na przykład sprowadzić nowych, zamorskich, które będą czymś innym niż tylko solą i korzonkami?

Ja bym powiedział tak, że wszystko co egzotyczne dla nas, może znaleźć się w Urupie. Załóżmy więc, że spokojnie kupimy egzotyczne owoce jak granaty, kiwi, kumkwaty z Indrisy, mango, pistacje, melisę, karambolę czy cytryny. Przyprawy: kardamon, mięta pieprzowa, carry, kubeba, cibora, ostryż czy amomka. Na pewno będą sprowadzane też nowe tkaniny i gotowe ubrania, ozdoby i biżuterią, zabawki dla dzieci, możliwe, że nawet jakieś elementy architektoniczne zawędrują w głąb Barsawii. Nie należy także zapomnieć o egzotycznej magii, chociaż system Earthdawn, jest pod tym względem jednolity i magia wszędzie jest taka sama i może różnić się tylko szczegółami. Nie warto właściwie wymieniać wszystkiego, bo każdy sam może coś na własne potrzeby wymyślić.

Sama Urupa na pewno dostarcza morskich ryb, bursztynu oraz pereł, których pewnie jest pod dostatkiem. Na pewno też jest jednym z potentatów w handlu esencją żywiołu wody, którą łatwo jest wyławiać z Morza Aras, zwłaszcza po większych sztormach. Podejrzewam też, że dobrze sobie radzą z esencją żywiołu powietrza wyławianego przez trolli z Otosk oraz inne wspólnoty załogowe.



V"STRIMON, K'TENSHIN I POZOSTAŁE AROPAGOI

wszystkich aropagoi z Wężowej Rzeki możemy przeczytać w oficjalnych źródłach [Wężowa Rzeka 1ED, Nations of Barsaive v.1 EDC], dlatego też przytoczę tylko najważniejsze rzeczy związane z handlem. Jest tam takie nagromadzenie informacji, że cokolwiek wybrać stamtąd do tego krótkiego opracowania, jest piśmienniczą katorgą.

Pływające Miasto Domu V’strimon
Miasto to mogłoby uchodzić za najważniejsze centrum handlu w Barsawii, gdyby nie pewien szkopuł, niezwykle mała powierzchnia miasta. W najszerszym miejscu miasto ma 300 metrów szerokości, czyli powierzchniowo będzie to niewiele, co mnie troszkę w sumie dziwi, bo patrząc na mapę miasta, to wydaje się ono być większe.

W samym mieście znajdują się cztery główne rynki. Najciekawiej prezentuje się Plac Szarf, gdzie znajdują się domy aukcyjne, giełda, magazyny i najlepsze tawerny. Co ciekawe można nabyć w tym miejscu udziały we wspólnotach załogowych t’skrangów w miejscu zwanym „Rynek Akcji Wspólnot”. W opisach pozostałych rynków możemy przeczytać, że można kupić na nich setki rodzajów ryżu, fasoli i garnków, a także wszystkie dostępne w Wężu ryby, raki, przyprawy czy kosze z trzciny i wikliny.

Dom K’tenshim
Dom K’tenshin posiada niemały udział w handlu towarami z Dżungli Servos czym zajmują się odpowiednie niall aropagoi, a dokładnie Henika, która dostarcza drewno i wyrabia z nich wszystko co się da, od beczek, poprzez miotły, meble do statków i sztuki. Drugim niall wydobywającym towary z Servos są myśliwi z Ippikos. Dostarczają oni piór i zwierząt, często Travarowi na coroczną Wielką Grę.

Pozostałe niall zajmują się:
Abanos – handlują niewolnikami;
Gamaroon – farmerzy, posiadają podwodne uprawy t'slashina;
Meru – farmerzy tak jak Gamaroon, jednakże ci uprawiają ryż, fasola i inne warzywa wzdłuż brzegów rzek;
Byepo – wydobywają esencję żywiołu ognia ze Szkarłatnego Morza;
Zeugmani – produkują porcelanę oraz szkło, no i wszystko co można uzyskać z tych środków;
Daishan – zajmują się wikliniarstwem, wyplatają kosze, ale podejrzewam, że mogą wyplatać też i inne rzeczy;
Edeinos – wyspecjalizowani są w produkcji przypraw do ryb;
Lamia – trzyma piecze nadd jedną z najlepszych stoczni na Wężowej w wiosce Tremeer na zachód od Jeziora Pyros.

Dom Syrtis
Dom Syrtis jest jednym z niewielu, jeśli nie jedynym rozprowadzaczem dóbr z Krwawej Puszczy. Co prawda większość rzeczy pochodzi z przemytu, do jakiego dochodzi w Kaerze Eidolon, jednakże większość tej kontrabandy trafia na rynek w Kratas.

Jeśli chodzi o wszystkie aropagoi, to każda może poszczycić się wydobyciem esencji żywiołu wody, rzeźbami i biżuterią z wplecioną esencją wody, perłami, koszami, rybami i przyprawami, które słyną w całej Barsawii. Podwodne uprawy t’skrangów dostarczają niezwykłego pożywienia sprzedawanego w duari na rynkach wzdłuż Wężowej Rzeki.





Strona 3 z 4 < 1 2 3 4 >
   Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
   Ostatnie Artykuły
56. Spadliśmy do gro...
55. Zostaliśmy podsz...
54. Obarczono nas br...
Sesja 19.06.2019
Sesja 31.05.2019
   Odnośniki
Earthdawn Ajfla
Earthdawn Blog
Earthdawn Owcy
Earthdawn.com.pl
Kosmit Paczy
Wichry Vivane
   Licznik 19012010
free counters
Liczniki na stonę

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie